การวางแผนการดำเนินงานและการควบคุมการผลิตสินค้าและบริการ การออกแบบผลิตภัณฑ์และกระบวนการดำเนินงาน เทคโนโลยีที่เกี่ยวข้องกับการดำเนินงานและผลิต การจัดการคุณภาพ การบริหารโครงการ การคาดการณ์ การจัดการสินค้าคงคลัง การวางแผนกำลังการผลิตและความต้องการทรัพยากร รวมทั้งการจัดการห่วงโซ่อุปทาน ตั้งแต่อุตสาหกรรมต้นน้ำจนถึงอุตสาหกรรมปลายน้ำ เพื่อเพิ่มประสิทธิภาพการดำเนินงาน และเพิ่มความสามารถในการแข่งขันได้อย่างยั่งยืน

Production planning and controlling, Product strategies and production procedure, relevant production technology, quality management, project management, projection, storage management, capacity planning and resources requirement, supply-chain management of upstream and downstream industries for an efficient operation and sustainable competition.

ประเด็นด้านจริยธรรมและกฏหมายที่เกี่ยวข้องกับอุตสาหกรรมบริการ พื้นฐานความรับผิดชอบทางกฎหมาย และการตรากฎหมายที่มีอิทธิพลต่อความสัมพันธ์และการปฏิบัติของธุรกิจการบริการ ความเข้าใจพื้นฐานด้านปัญหาทางกฎหมาย เกี่ยวกับอุตสาหกรรมการบริการที่อาจเกิดขึ้น โดยมุ่งเน้นการจัดการป้องกันทางกฎหมาย

Ethical and legal issues relating to the practices of hospitality industry. The legal basis responsibility and registration that influence the relationships and practices of the hospitality businesses. Basic understanding of potential legal problems related to hospitality industry by focusing on preventive legal management.

แนวคิดของการวางแผนกำหนดกลยุทธ์ การดำเนินกลยุทธ์ และการควบคุมเชิงกลยุทธ์ในอุตสาหกรรมการบริการ โดยเน้นการวางแผนเชิงกลยุทธ์ขององค์กร รวมถึงหลักการของการจัดการเชิงคุณภาพ

Concepts of strategic planning process, strategy implementation, and strategic control in the hospitality industry, emphasizing on the formulation of the organization's strategic plan and the principles of quality management.

การจัดการร้านอาหาร ครอบคลุม การวางแผนเกี่ยวกับพนักงาน รายการอาหาร การเงิน และการตลาด รวมถึงวิธีการต้อนรับแขก วิธีการทำงานแบบสากลและวิธีแก้ไขปัญหาที่เกิดขึ้น

Operation of an a la carte restaurant covering staff planning, food menu preparation, finance and marketing, as well as welcoming guests, international restaurant procedures and problems solving.

หลักการสำคัญและวิธีประยุกต์หลักการสำคัญเกี่ยวกับการตลาดเพื่อให้องค์กรสามารถเข้าถึงกลุ่มลูกค้าเป้าหมายหลักการพื้นฐานในเรื่องส่วนแบ่งการตลาด ครอบคลุมผลิตภัณฑ์ ราคา สถานที่ และ การส่งเสริมการตลาด สำหรับอุตสาหกรรมการบริการ

Principles and application of principles relating to marketing so that companies can reach their target customers. The basic principles of market share, covering product, price, place and promotion applied to the hospitality industry.